02644235451-3

info@hediyeladan.com

هدیه لادن

تفاوت بین نان سنتی و صنعتی

تفاوت نان سنتی و صنعتی
Rate this post

تفاوت نان سنتی و صنعتی

تفاوت نان سنتی و صنعتی در محل و نحوه تولید نان است. از دیگر تفاوت نان سنتی و صنعتی که یکی از مهم‌ترین مزایای روش صنعتی پخت نان نیز است، عدم استفاده از جوش در نان است. همچنین در روش صنعتی دائماً اصلاح کیفیت صورت گرفته و تنوع بیشتری وجود دارد.

 در روش تهیه نان صنعتی، انواع نان حجیم در کارخانه‌ها تولید شده و وارد بازار می‌شوند.

روش سنتی نیز همان نانوایی‌هایی هستند که از قدیم می‌شناسیم. یعنی کارگاه‌های کوچکی که به تعداد محدود به پخت نان می‌پردازند. پخت این نان‌ها که در روستا و شهرهای ایران رایج بوده است، عموماً با سوخت طبیعی مانند: هیزم، چوب ،خاشاک، بعضاً ضایعات گیاهی و حیوانی انجام می‌شده است.

نان سنتی

ارزش غذایی نان‌های صنعتی به چند دلیل بیشتر است. به دلیل استفاده از مخمر، آهن و ویتامین‌ها در نان‌هایی که به روش صنعتی پخته می‌شوند بیشتر است. منظور از نان صنعتی، نانی است که در یک کارخانه با کمترین دخالت دست و کارگر، با استفاده بیشتر از ماشین آلات و به مقدار زیاد تولید شده است.

تفاوت نان سنتی و صنعتی

 به طور کلی می‌توان گفت، نان‌های صنعتی ارزش غذایی بالاتری نسبت به نان‌های سنتی دارند. همچنین زمان نگهداری آن‌ها بیشتر است. البته این فقط به معنای استفاده از مواد نگه دارنده در نان‌ها نیست، بلکه به آن علت است که به دلیل روش پخت و بسته‌بندی آن‌ها، کمتر در معرض آلودگی هستند.

جهت مشاهده محصولات نان شرکت هدیه لادن، به صفحه تمامی محصولات مراجعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *